سرویس پکیج دیواری

فرقی نمی کند که از کدام برند پکیج استفاده کنید؛ چرا که در هر صورت برای افزایش بازدهی آن باید سرویس سالیانه پکیج دیواری را جدی بگیرید تا مجبور نباشید که در فصل سرما با مشکلات گرمایشی ساختمان دست و پنجه نرم کنید.

از این رو ما در این مطلب هر آنچه باید درباره سرویس پکیج بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم تا شما هیچ نگرانی از بابت سرویس و تعمیر پکیج خود نداشته باشید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع سرویس پکیج

توصیه می شود که برای رسوب زدایی پکیج دیواری از رسوب گیرهای پلی فسفات استفاده شود. همچنین در زمان رسوب زدایی باید تهویه مناسبی هم وجود داشته باشد. در صورتی که رسوب زدایی به موقع انجام نشود، دستگاه با مشکلات مختلفی از جمله کاهش فشار آب و گرم نشدن آب مصرفی مواجه می شود که می تواند آسیب های زیادی به این سیستم گرمایشی وارد کند و طول عمر آن را کاهش دهد.

یک سرویسکار باید در هنگام سرویس کردن پکیج، فشار آب را هم کنترل کند، زیرا اگر فشار آبی که به دستگاه وارد می شود زیاد یا کم باشد، می تواند به قطعات داخلی پکیج صدمه بزند و دستگاه را از کار بیندازد.

آقای صالح آبادی در کلیپ زیر توضیحات بیشتری در خصوص تاثیر فشار کم آب ساختمان بر عملکرد پکیج و روش حل این مشکل ارائه کرده اند.

سرویسکار پکیج باید حتماً در زمان سرویس دستگاه از عملکرد درست این دو مدار اطمینان حاصل کند.

محور پمپ سیرکولاسیون هم باید کنترل شود و اگر این پمپ گرفتگی داشته باشد برای رفع آن اقدام شود؛ چرا که وجود ایراد در این پمپ باعث می شود پمپاژ آب به درستی صورت نگیرد و در نتیجه آب به محل مورد نظر نرسد یا فشار آن کم باشد.

بررسی عملکرد دودکش یا فن پکیج

در صورتی که پکیج شما دارای فن باشد باید حتماً آن را بررسی کنید. ولی اگر پکیج بدون فن دارید لازم است که با چک کردن مسیرهای دودکش از عدم گرفتگی آن ها مطمئن شوید. بدین منظور کافی است که یک جسم کوچک را به داخل دودکش پرتاب کنید. اگر این جسم از دودکش رد شد، یعنی مسیر آن باز است. به خاطر داشته باشید که دودکش ها نباید پیچ و خم زیادی داشته باشند و برای هر دستگاه هم باید از یک دودکش جداگانه استفاده کرد. پس از آنجایی که استفاده از دودکش نامناسب خطر گاز گرفتگی و مرگ خاموش را در پی دارد، باید حتماً به کمک یک متخصص از سلامت دودکش، درز نداشتن اتصالات آن و باز بودن دریچه های اکسیژن اطمینان حاصل کنید. برای این که از اهمیت وجود دودکش در پکیج مطلع شوید، حتماً به توضیحات آقای صالح آبادی در کلیپ زیر دقت کنید.